Wat houdt het zonnewarmte-advies in?
Een van onze zonnewarmte-adviseurs komt bij je langs en adviseert over:
- te nemen isolatiemaatregelen
- hoe je de woning in de winter comfortabel warm krijgt en houdt
- hoe je slim en gezond ventileert
De adviseur bekijkt ook:
- het warmte-afgiftesysteem (radiatoren, evt. vloerverwarming)
- mogelijke locatie van de warmtepomp en boilervat.
Ook wordt je huisdossier doorgenomen. Er wordt dan gekeken naar o.a.:
- de uitkomst van de schilindicator/oftewel de isolatiegraad of warmtevraag.
- de ingevulde oppervlakte van de woning en van de ruimtes die je verwarmt,
- het ingevulde jaarlijkse gasverbruik.
Zo worden de gegevens nog eens op juistheid gecontroleerd.
De adviseur beantwoordt je vragen, bijv. over:
-
- hoe zie je of je een 3 x 25 A-aansluiting hebt (3-fasen elektra)?
- wat zijn tips om zuiniger te stoken?
Wat kost het?
Vanaf 1 oktober 2024 is het zonnewarmte-advies voor aspirantleden van de buurtcoöperatie kosteloos. Bij de aanvraag ben je automatisch aspirant-lid geworden van de coöperatie in oprichting.
Voor de mensen die vóór 1 oktober 2024 een zonnewarmte-advies hebben gehad en daarvoor €50 hebben betaald, zoeken we een goede oplossing zodat ook zij het geld terug krijgen.
Wil je geen zonnewarmte-advies, omdat je dat niet nodig hebt? Vraag een online-check aan.
We willen je ingevulde huisdossier even checken zodat je straks bijvoorbeeld geen te kleine of te grote warmtepomp gaat bestellen. Deze check doen we online, alleen als we er vragen over hebben, nemen we contact met je op. Zo zorg je ervoor dat de gegevens in je huisdossier betrouwbaar zijn.
Dit noemen we de ‘online-check’. Na de online -check kun je alsnog gebruik maken van de kortingen op offertes.
Als je ingelogd bent, kun je hieronder een zonnewarmte-advies of online-check aanvragen, of je ziet dat je dat al hebt gedaan.